Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi MPGM sp. z o.o. są 4 Biura Obsługi Mieszkańców (BOM). Biura te są w dużej mierze odpowiedzialne za bezpośrednie kontakty ze Wspólnotami mieszkaniowymi.
Do podstawowych zadań BOM-ów należą: prawidłowa eksploatacja budynków mieszkalnych, urządzeń i terenów przydomowych oraz dbanie o zapewnienie prawidłowych warunków mieszkaniowych, poprzez utrzymanie zarządzanych zasobów w należytym stanie technicznym i porządkowym.
Zarządzanie zasobami Wspólnot mieszkaniowych jest podstawowym zadaniem BOM-ów. Do ich obowiązków należą:
- bezpośredni i bieżący kontakt z właścicielami, zarówno w siedzibie BOM jak i w terenie,
- realizacja wszelkich prac remontowych zaakceptowane przez wspólnoty,
- przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnot mieszkaniowych,
- opracowywanie sprawozdań z wykonania planów finansowych w minionym roku oraz projektów planów na rok następny.
W zakresie eksploatacji BOM-y przygotowują umowy o najem lub dzierżawę lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, ścian budynków jako powierzchni reklamowych oraz garaży. Dodatkowo do ich obowiązków należy rozliczanie kosztów poszczególnych budynków, prowadzenie akt lokali i budynków, jak również dokumentacji finansowej.
Do zadań tego pionu należy również występowanie w imieniu wspólnot przed bankami i urzędami. W zakresie remontów, konserwacji i usług do zadań BOM-ów należą m.in. dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków i mieszkań, ustalanie stopnia pilności i kolejności wykonywanych prac oraz ich realizacja.
Ponadto do obowiązków BOM-ów należą kontrolowanie terminowości wnoszenia opłat i prowadzenie ewidencji dłużników. BOM-y zobligowane są do podejmowania szeregu działań, m.in. wysyłania upomnień, przeprowadzania wywiadów środowiskowych na temat przyczyn zadłużenia, przygotowywanie wypowiedzeń umów najmu, a następnie kierowania spraw do Biura Prawnego.
Biura Obsługi Mieszkańców czynne są od poniedziałku do piatku, od 7:00 do 15:00.