+48 61 639 70 96  |   e-BOM

Biura obsługi mieszkańców

Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi MPGM sp. z o.o.  są 4 Biura Obsługi Mieszkańców (BOM). Biura te są w dużej mierze odpowiedzialne za bezpośrednie kontakty ze Wspólnotami mieszkaniowymi.

Do podstawowych zadań BOM-ów należą: prawidłowa eksploatacja budynków mieszkalnych, urządzeń i terenów przydomowych oraz dbanie o zapewnienie prawidłowych warunków mieszkaniowych, poprzez utrzymanie zarządzanych zasobów w należytym stanie technicznym i porządkowym.

Zarządzanie zasobami Wspólnot mieszkaniowych jest podstawowym zadaniem BOM-ów. Do ich obowiązków należą:

  • bezpośredni i bieżący kontakt z właścicielami, zarówno w siedzibie BOM jak i w terenie,
  • realizacja wszelkich prac remontowych zaakceptowane przez wspólnoty,
  • przygotowywanie i obsługa zebrań Wspólnot mieszkaniowych,
  • opracowywanie sprawozdań z wykonania planów finansowych w minionym roku oraz projektów planów na rok następny.

W zakresie eksploatacji BOM-y przygotowują umowy o najem lub dzierżawę lokali mieszkalnych, lokali użytkowych, ścian budynków jako powierzchni reklamowych oraz garaży. Dodatkowo do ich obowiązków należy rozliczanie kosztów poszczególnych budynków, prowadzenie akt lokali i budynków, jak również dokumentacji finansowej.

Do zadań tego pionu należy również występowanie w imieniu wspólnot przed bankami i urzędami. W zakresie remontów, konserwacji i usług do zadań BOM-ów należą m.in. dokonywanie okresowych przeglądów stanu technicznego budynków i mieszkań, ustalanie stopnia pilności i kolejności wykonywanych prac oraz ich realizacja.

Ponadto do obowiązków BOM-ów należą kontrolowanie terminowości wnoszenia opłat i prowadzenie ewidencji dłużników. BOM-y zobligowane są do podejmowania szeregu działań, m.in. wysyłania upomnień, przeprowadzania wywiadów środowiskowych na temat przyczyn zadłużenia, przygotowywanie wypowiedzeń umów najmu, a następnie kierowania spraw do Biura Prawnego.

Biura Obsługi Mieszkańców czynne są od poniedziałku do piatku, od 7:00 do 15:00.

Biura obsługi mieszkańców

Biuro obsługi mieszkańców nr 2

  ul. Rybaki 18a, 61-884 Poznań
 +48 61 639 70 00
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kierownik: Agnieszka Nowak

Biuro obsługi mieszkańców nr 3

  ul. Rybaki 18a, 61-884 Poznań
 +48 61 639 70 37
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kierownik: Beata Szelągowska

Biuro obsługi mieszkańców nr 5

  ul. Nehringa 2, 60-247 Poznań
 +48 61 639 70 43
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kierownik: Ewa Kieniewicz

Biuro obsługi mieszkańców nr 6

  ul. Brzask 3, 60-369 Poznań
 +48 61 639 70 33
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
kierownik: Lech Walaszczyk